The big adventure

Surfcamp baby!

Hallo leuke Nederlanders! Daar ben ik weer

Cool

Afgelopen week op surfcamp geweest en oh god wat was het gaaf! We kwamen maandag aan in het plaatsje Gerroa om daar te leren surfen op the 7 miles beach. Na de introductie en de groepsindeling, de spullen dumpen in de kamer en lekker wetsuits gaan passen. Heel vreemd om zo'n ding aan te hebben, maar je hebt het wel echt nodig. Toen lekker met zijn alle richting het strand. Daar kregen we allemaal een board en kon het feest echt beginnen. We werden in 3 groepen verdeeld en moesten allemaal een groepsnaam gaan verzinnen. Wij kwamen op de geniale naam: team fucking awesome seabirds (geen idee waarom, maar het klonk leuk :p). Daarna werd ons uitgelegd hoe het surfen in z'n werk gaat en mochten we 'droog' oefenen op het strand. Heel grappig gezicht! En toen...mochten we al meteen de zee in. Hoppaaaa, gaan met die banaan!! Het was in het begin natuurlijk heel raar om te doen, maar het ging voor de eerste les al best goed. Had het twee keer (zonder hulp van de instructor) voor elkaar gekregen om te staan. Maarja Anne zou Anne niet zijn als ze iets te enthousiast zou zijn. Dusja..mijn pink dubbel geklapt, dat board tegen mn smoel gekregen (#dikke lippen bende), vol blauwe plekken en door mijn enkel gegaan. Maarja gewoon vrolijk verder gaan natuurlijk.

's Avonds geweldig eten gehad! Was ook wel nodig want je kreeg zo'n honger van dat surfen. Allemaal helemaal leuk, totdat ik later op de avond echt gruwelijke pijn aan mijn voet kreeg. Schijnbaar was ik dus niet door mijn enkel gegaan, maar was er iets niet helemaal goed met mijn middenvoetsbeentjes. Kon 's nachts gewoon niet slapen van de pijn en kon er ook totaal niet op staan. Gelukkig werden mijn lieve roomies wakker en hebben ze me geholpen. Dag erna aan de instructors gevraagd wat ik moest doen, want ik kon er echt totaal niet op staan, laat staan lopen. Nouja om een lang verhaal kort te maken, ik moest rust houden en kijken of het beter ging. Werd het niet beter dan moest ik naar het ziekenhuis voor foto's. Ik balen natuurlijk, want ja je gaat naar surfcamp om te leren surfen, niet om met een mank pootje op bed te liggen.

Maar na veel rust, pijnstillers, een brace en een of ander super vage creme ging het woensdagmiddag een stuk beter. Dus op de tanden bijten en gewoon het water in. Gelukkig ging het best goed en kon ik donderdag allebei de lessen meedoen. Vrijdag de laatste les gehad. Het was echt geweldig! Alleen wel helemaal gesloopt naderhand natuurlijk.

Maarja ben nu dus weer terug in Sydney, voetje doet het weer prima en ik ben weer een super ervaring rijker! En het doel van aankomende week...werk zoeken! Want dat heb ik helaas nog steeds niet.

Gister de 'Coogee beach to Bondi beach walk' gedaan. Was echt super mooi! Foto's volgen vast binnenkort op Facebook.

Nou guys, ciao for now, en vind het echt super leuk om jullie reacties steeds te lezen.

Lots of love xx

Reacties

Reacties

Lisa

Haha, ze zal Anne ook niet zijn.. Om tijdens een ervaring nog 100 extra leuke en minder leuke dingen mee te maken.
Gaaf ook je filmpje meis! Wat heerlijk je zien te genieten
Xxx love

Christian G te N

Howdy lassy, hope you're enjoying yourself down under!
Al geleerd hoe je aan het eind van de meeste woorden de letters moet inslikken voor een echt Australisch accent?

Have fun!

Groeten uit het herfstachtige Nijmegen

Isabel

Haha Anne, pannenkoek! Gelukkig heb je nog wel kunnen surfen. Succes met werk zoeken! xxx

mien

ik hoop dat je gauw een baan hebt gr mien

Dick

Hoi Anne
Fijn dat je zo geniet, doet mij goed om het allemaal te lezen en te zien. lieve knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active