The big adventure

Mijn awesome trip door NZ!

Kia ora lieve mensen,

Mijn tijd in Nieuw Zeeland is helaas ten einde gekomen. Omdat ik tijdens de reis te druk bezig was met genieten heb ik helaas geen stukje kunnen schrijven. Dus dat doe ik nu dan maar. Zou zo een heel boekwerk kunnen schrijven, maar dat wordt misschien een beetje langdradig, dus kort en krachtig Anne (kom op, je kan het..).

Mijn reis begon in Christchurch. Dit is een stad die in 2007 door een heftige aardbeving getroffen is en de sporen hiervan zijn nu nog steeds zichtbaar. Basically..de halve stad staat in de steigers omdat ze super veel gebouwen moeten gaan restaureren. Ik vond Christchurch dan ook niet echt een plek om lang te blijven, want als je s avonds over straat liep leek het net een ghosttown. Gelukkig begon mijn Stray avontuur na 2 nachtjes (in een YMCA, jaja die ene van het liedje) in Christchurch.

Mijn eerste Straytrip was naar Kaikoura. De bus die ik toen had was een beetje minder. Die mensen waren al vanaf het Noorder eiland bij elkaar dus was een beetje lastig tussen te komen. En voor velen zat hun reis er al bijna op, dus ze hadden niet echt zin om nieuwe vrienden te maken. Dat was ook wel echt een dingetje..heel veel mensen (lees, bijna iedereen) begint hun trip in Auckland, doen eerst het Noorder en dan het Zuider eiland. Maarja ik ben natuurlijk een vette rebel en begon lekker op het Zuider eiland. Achteraf ben ik echt enorm blij dat ik het zo gedaan heb, want ik heb echt super mooi weer gehad gedurende mijn hele trip!

Na Kaikoura ging ik naar Picton, waar ik de dag erna op een nieuwe bus gestapt ben die vanuit het Noorder kwam. De enige echte Vengabus! Heb ik die bus gezeten tot aan Queenstown. Na Picton 2 nachten naar Abel Tasman National Park (zo'n ongelovelijk mooie plek en een top hostel!), daarna Westport, Wanaka en toen Queenstown. Daar heb ik mijn bungeejump gedaan. Wat was dat een ervaring hey! Zou het zo nog 10 keer doen. Just awesome!

Na Queenstown op mijn Deep South trip gegaan. Milford Sound en Invercargill. Deze laatste plek vond ik de saaiste van mijn hele NZ trip. Milford Sound (oftewel de fjorden) was wel heel erg gaaf! Hierna weer omhoog naar Queenstown, om vervolgens door te gaan naar Mt. Cook, Rangitata en weer naar Kaikoura.

Na mijn oversteek naar het Noorder eiland ben ik een aantal dagen in Wellington geweest. Dat is echt, samen met Queenstown, mijn favoriete stad in NZ. Een hele fijne sfeer, veel mooie dingen om te doen en immens veel FOODTRUCKS (yummie yummie for the tummy :p). Daar mooie reunions gehad met mijn Zweedse vriendinnetje Emmie en natuurlijk mijn twee Merels! Sooo Good!

Op een gegeven moment was het tijd om Wellington te verlaten en in 1 dag naar Auckland te reizen. Daar weer een reunion gehad met munne moat David. Na Auckland naar Raglan, de surfspot van NZ. Heerlijk dagje aan het strand gehad, lekker relax. Daarna door naar een van de cultural stops van Stray. We hebben een nacht bij de Moari geslapen, in een soort van gebedshuis. Dat was een hele mooie ervaring. Toen door naar Rotorua. Ik zou daar eigenlijk 2 nachten blijven, maar toen ik er aankwam bleek al gauw dat ik dat niet heel erg leuk zou vinden. Dus gezellig met mijn bus meegegaan naar de 2e cultural stop. Een nacht bij een lodge gerunt door Maori. Daar hebben Hangi gegeten. Dat ik een traditionele manier van het bereiden van voedsel door een gat te graven in de grond en daar hele hete stenen in de stoppen. Door de stoom wordt het voedsel dan gaar. Dit was voor mij als foodie natuurlijk al helemaal super om mee te maken. En het was ook nog eens super lekker eten!

Na deze top nacht was Taupo aan de beurt. Daar heb ik mijn skydive gedaan. Weer een onvergetelijke en super awesome ervaring. In Taupo moest ik uit de bus, dus ben daar 2 nachten gebleven. Echt heel relax en mooi daar! Na Taupo naar Blue Duck Station, wederom een lodge in de middle of nowhere, maar wederom een geweldige plek om te zijn! Het ligt midden in de bergen, super rustig en relaxed! Heb daar een drie uur durende horse track gedaan. Geweldig!! Na 2 nachten Blue Duck was het tijd voor Tongario National Park. Heb daar de Tongario Crossing gedaan en ook MountNgauruhoe (of voor de Lord of the Rings fans onder ons: Mount Doom!) beklommen. Het was een helse klus..bloed, zweet en tranen, maar toch gelukt! Daarna natuurlijk wel totaal gesloopt. Maar ik kon mooi bijkomen in Wellington, waar ik weer een aantal nachten ben gebleven. Daarna weer up to Auckland en daarna door naar de Bay of Islands. Daar een dagtrip naar Cape Reinga gedaan en een mooie boottocht vanuit Pahia door de Bay. Dolfijnen gespot, wat echt prachtig was!! Daarna weer terug naar Auckland en daar gister mijn vlucht naar Melbourne gepakt.

Oke het is toch een iets langer verhaal geworden dan gepland, maar dit is nog te kort voor alle geweldige dingen die ik meegemaakt heb. Zoveel mooie mensen ontmoet, en heb er zoveel mooie vriendschappen aan over gehouden.

Nu weer terug in Ozzzz wat stiekem toch ook wel heel erg goed voelt. Ben nu in Melbourne en blijf hier ongeveer 2 weken. In die weken ga ik de Great Ocean Road doen en natuurlijk de stad uitgebreid verkennen. Na die 2 weken ga ik weer terug naar huis..Sydney ;) kan daar als het goed is weer bij hetzelfde bedrijf werken als hiervoor, wat echt nodig is want NZ is alles behalve goedkoop. Vind het wel echt top om weer terug te gaan.

Nou jongens ik ben er nu wel weer klaar mee. Hoop dat het allemaal goed gaat in Nederland. Ik vermaak me iig nog super en geniet enorm van alles wat ik mee mag maken hier.

Have a good one! xo

Reacties

Reacties

yoka

Wat een belevenissen!! De foto's op fb laten ook zien hoe je geniet! Veel plezier in Melbourne! XXX

Yvonne en Henk

Wat geweldig om alles wat je doet te lezen en op de foto's te zien een hele belevenis. Nou geniet er nog maar van en veel plezier in Melbourne en daarna een goede reis naar Sydney.???????? ????????

Dick

Je geniet met volle teugen ga zo lekker door hier is alles oké Heel veel PLEZIER Lieverd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active