The big adventure

6,5 week down under!

Hallo hallo Nederland,

Ik vond het weer een keer tijd voor een update, dus bij deze. Er is de afgelopen weken veel gebeurt. Eigenlijk gebeurde er van alles en nog wat in 1 week. In die week had ik ineens een baan en een kamer in een huis. Laat ik eerst bij het ene beginnen..werk. Zoals ik in een van mijn vorige updates schreef had ik een interview voor een baantje in een restaurant. Het gesprek ging erg goed, maar helaas ging het restaurant pas half december open. Dat was voor mij te laat, want ik had al eerder werk nodig. Na een week surfcamp ging de zoektocht voor werk weer verder. En toen kreeg ik via mijn nieuwe Belgische moat Cliff te horen dat ze nog serveersters zochten bij het bedrijf waar hij voor werkt. De criteria die de manager Hospitality had voor een nieuwe serveerster: ze moet haar RSA hebben (certificaat/pasje die je hier moet hebben om alcohol te mogen schenken in de horeca..heb ik!), ze moet ervaring hebben en ze moet niet op haar mondje gevallen zijn...kortom ANNE!

Dus wij de dag erna samen daarheen om mijn cv af te geven. Toen heb ik meteen mijn interview met de manager gehad en *tromgeroffel* ik mocht de dag erna al beginnen!!! Woeeehoeee daar werd Anne blij van!! Inmiddels werk ik er al bijna een maand en heb ik het ontzettend naar mijn zin. Het bedrijf heet Captain Cook Cruises en zij verzorgen allerlei cruises rondom Sydney. Ik werk voornamelijk op de Sydney 2000, de grootste boot die ze hebben. Het heeft 3 decks en op ieder deck kunnen mensen komen lunchen en dineren. De prijzen die klanten betalen om op de boot te komen eten zijn echt belachelijk hoog! Het is dus ook niet zomaar een of ander restaurantje. Wij moeten in nette blouse, nette zwarte broek, stropdas enz, kortom een mooie outfit voor carnaval volgend jaar :p Verder heb ik erg leuke collega's van all over the world en zit ik voor de komende maanden nog wel goed daar. Ik moet ook werken met NYE wat aan de ene kant natuurlijk shit is, maar aan de andere kant ook niet..want aangezien ik op een boot werk en deze langs de Harbour Bridge vaart ga ik het vuurwerk dus van heel dichtbij zien (als het goed is :p). Ik kijk daar dus zeker naar uit!

Oke next.. nadat ik werk had gevonden zijn Cliff en ik gaan zoeken naar een appartement, omdat dat aanzienlijk goedkoper en chiller is dan in een hostel verblijven. Toen ook mijn Nederlandse maatje Merel (a.k.a. Huizer) had besloten om in Sydney te blijven gingen we met zijn 3e op zoek. En we vonden een leuk huisje in Surry Hills waar ze een kamer voor drie beschikbaar hadden. YEAH! En dit gebeurde allemaal in dezelfde week, een top week mag ik dus wel zeggen. Het lijkt alleen alweer zo lang geleden!

Ondertussen ben ik wel een beetje gewend aan de Australian way of life. Het is ook wel heel erg grappig dat, wanneer ik in mijn werkoutfit over straat loop, mensen aan mij de weg gaan vragen. En wat nog grappiger is, is dat ik 9 van de 10 keer ook gewoon weet waar ze naartoe moeten. Ben bijna een local dus ;) daarnaast hebben we ook echt skeere backpackers dingetjes gevonden hier in Sydney, zoals:
- goedkope koffie haal je bij de 7Eleven (voor maar 1 dollar heb je een prima bakkie)
- heb je zin in sushi maar wil je niet teveel betalen, dan moet je rond 17.15u naar het sushi tentje in Worldsquare, want dan verkopen ze al hun sushirollen voor maar $2,50 (een koopje, echt!)

Zoals jullie kunnen lezen gaat het hier nog steeds prima. Vermaak me goed, voel me goed en geniet volop. Alleen kan ik niet wachten om meer van dit land te gaan zien! Sydney is prima, maar ik wil toch wel echt meer gaan zien. En dat gaat ook gebeuren (jeej!). Maar voor nu eerst nog ff flink werken, centjes sparen en dan kan het avontuur echt echt gaan beginnen.

Ik ga nu stoppen want dit verhaal is alweer langer dan ik gepland had. Ik denk dat ik nu maar even naar het strand ga, het is namelijk heeeerlijk weer hier

Cool
wil jullie verder niet jaloers maken ofzo hoor hihi

Cheers!!

Reacties

Reacties

Ilse Kuipers

Hoi Anne,

Klinkt echt super en jaloers maken nee hoor hier is het regen, regen en nog eens regen..... :(.. Maar geniet er van en alvast werk ze op NYE wij zijn dan wel vrij :)

Liefs Rik en Ilse

mientje baars

fijn dat het goed gaat en dat je werk heb geniet er vanik gun het je van harte veel plezier nog

Wilfred

Super om te lezen dat alles goed gaat en dat je ervan geniet top. Gr XXX

Isabel

Jaloers...

Dick

Hoi Lieverd
Goed om te horen dat je het prima naar je zin heb, wie weet blijf je nog langer dan de planning was. Je weet het he Leef nu en geniet er van Dikke knuffel.

Bud

Je moet een komisch toneelstuk gaan schrijven, fantastisch geschreven! Smile on me face van begin tot eind.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active