The big adventure

Tijd voor een nieuwe update!

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik een blog geschreven heb. Blijkt dat ik niet zo goed ben in het bijhouden van een blog, maar ach..hier dan maar weer een story.

Momenteel ben ik weer terug in Sydney. Na mijn geweldige tijd in Nieuw Zeeland en Melbourne, begon de portemonnee aardig leeg te raken en was het weer tijd om an die arbeit te gaan. Ik had via de mail contact gehad met de manager van Captain Cook in Sydney en hij vertelde me dat ze me graag terug wilde hebben. Dus ik dacht...op naar my second home: Sydney.

Eenmaal terug in Sydney kon ik bij een vriend op de bank slapen om geld te besparen. Ben toen vrijwel direct naar Captain Cook gegaan om te vragen wanneer ik kon beginnen. Toen ik er kwam bleek dat het totaal niet druk is en dat ze me eigenlijk geen uren konden beloven. Om een lang verhaal kort te maken...ik moest op zoek naar een ander baantje, en hopen dat ik een paar shifts per week kon krijgen op de boot. Ondertussen zat ik een bietje in de stress, want mijn portemonnee was bijna leeg. Toen heb ik gelukkig een baantje gevonden in een soort lunchroom in Double Bay. Het werk is opzich prima, maar de eigenaresse is echt een *piep*wijf! Maarja blijven lachen en mijn geld binnen halen.

Ondertussen heb ik ook bij Captain Cook weer een paar shifts gehad en zal er de komende tijd meer krijgen. Vivid festival komt er namelijk aan. Dat is een soort van licht festival in Sydney en de beste views heb je natuurlijk vanaf het water. Men zegt dat het dan super druk wordt, dus daar hoop ik op. Verder werk ik nu ook in een Italiaans restaurant waar een vriend van me ook werkt. Kortom..drie baantjes, hard werken, dubbele dagen, maaaaar lekker centjes verdienen voor mijn volgende trip.

Die gaat namelijk in Juni plaatsvinden. Ik zal dan de oostkust van Australie gaan doen. Mooie stranden, mooie plekjes en hopelijk mooi weer! Ik zal vanaf Sydney helemaal naar boven reizen tot Cairns. Onderweg zal ik plekken als Byron Bay, Fraser Island, Noosa en the Whitsundays onveilig gaan maken ;) Vanuit Cairns vlieg ik op 2 juli naar Bali, om daar nog even lekker een weekje rust te pakken. Na Bali komt daar dan echt het moment om terug naar Nederland te gaan. Op 11 juli zal ik weer op Nederlandse bodem te vinden zijn (voor de mensen die dat leuk vinden om te weten, en voor die mensen die dat niet leuk vinden...dikke pech, she is coming baaaack :p)

In totaal ben ik dan ongeveer 8 maanden op reis geweest. Zoals sommige mensen weten was mijn originele plan om 6 maanden weg te gaan. Daar zijn dus 2 maandjes bij gekomen, omdat ik nog niet helemaal klaar was met de plannen die ik van te voren had (oa. de oostkust).

Als je me vraagt of ik het jammer vind om naar huis te gaan... de ene kant wel, andere kant niet. Het leventje hier in Aussie is super, lekker relax en de cultuur van no worries. Maar aan de andere kant begin ik mijn familie en vrienden wel echt te missen. Het is dus dubbel, maar ik heb dingen gedaan die ik nooit van mijn leven meer zal vergeten! Een geweldige ervaring!

Voor nu ga ik nog even hard werken, flink sparen, en dan vanaf juni weer lekker op pad.

Ik hoop dat ik jullie weer genoeg up to date gesteld heb.

Lieve groetjes xoxo

Reacties

Reacties

Ilse Kuipers en Rik Bosch

Hey Anne,

Wat een gave en mooie verhalen en toch ook wel fijn om te lezen dat je het kleine NL beetje mist :P

Wij zouden zeggen geniet er van en geweldig dat je jouw ervaringen met ons wilt delen en ook de foto's op facebook zijn echt zo mooi gewoon om jaloers op te worden.... Geniet er van en niet te hard werken he.... tot snel weer

Liefs Rik en Ilse en natuurlijk een knuffel van onze doggies....

mien en hans baars

fijn dat je het zo leuk hebt geniet er van gr mien en hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active